Láttam, olvastam...

Napi egy-egy hír, ahogy én látom. A hír témaja bármi lehet, politika, tudomány, közélet, bulvár.

Hozzászólások

  • Till S. Seemann: Egyre nagyobb pénzügyi bukta ez a metró...:S (2008.03.18. 13:03) Metró? Mennyiért?

Magyarország pillanatnyi időjárása



Forrás: www.idokep.hu

Mások látták, mások olvasták

Metró? Mennyiért?

2008.03.18. 11:51 Láttam - olvastam

Több mint duplájára emelné a 4-es metró projekt igazgatóságának költségvetését Demzky Gábor kabinetje. A tervre már rá kell bólintania a közgyűlésnek is. További terv Budapesten a rászoruló kisgyerekes szülők kedvezményes BKV-bérlete.

Megint több pénz kell a metróra. Minek? Könyörgöm, minek? Elképezstő ámokfutás a 4. metró. Csak viszi a pénzt, de nem látni a végét, lehet hogy meg sem épül. Sok helyen olvasni, hogy a világ legdrágább metrőja lesz a budapesi negyedik. Elképesztően sok csúszás, rengeteg felesleges kiadás, sok léhűtő itt is.

A metróra szükség van. Kell. Egyik legjobb nagyvárosi közlekedési eszköz. Gyors, hatékony. Nem kell félni a dugóktól, nem foglalják el a pályát a parkoló autók. Nagyságrendekkel kevesebb baleset nehezíti a működését. Emiatt feltétlen szükség van rá, nemcsak a négyesre, hanem az ötösre is. Csak az a kérdés,mikorra lesz kész. Ha ífy folytatódik talán egyszer sem. hol az alaguttal van gond, hol egy megálló nem épül meg.

Nem vagyok ebben szakember. Csak a józan paraszti eszemmel tudok gondolkodni. Minek szinte 500-1000 méterenként megálló? Természetesen egyetértek a sok megálló szükségességéről, no de ennyi nem kell. Mire felgyorsul a metró, máris lassítania kell. Nem használja ki a szabad közlekedés előnyét. Nagyon hirtelen gyorsulás, illetve lassulás  sem megoldás, az utasok komfortérzete miatt.

De nem sűrű megállók teszik ki a költségek nagy részét. Hanem a mutyi. Hatalmas pénzek tünnek el a rengeteg tanulmányra, fiktív tanácsokra. ..és itt az űjabb: duplázzuk meg a projektiroda költségvetését. Ez az amit nem értek.Ha valaki volna szíves elmagyarázni mire kell az újabb pénz, az újabb dolgozók.

Meglátásom szerint egy projekt kivitelezésébe űgy lehet belekezdeni, ha kész tervek vannak, ha minden dolog rendben van. Készen vannak az érdemi(!) tanulmányok, a kivitelezők kiválasztva, szerződések alárírva. Ha mindez kész van, jöhet az első kapavágás. Ezek után nincs szükség nagy projektirodára, csak a felügyeleti munkára van szükség.

Ha valami mégis közbejönne, ami plusszpénzt kíván, akkor arra cégre ráterhelni a költségeket, aki illetékes. Ha több munkás kell, akkor az ne befolyásolja a költségvetést. A kivitelező számolta el magát, magára vessen. A határidő csúszása is a kivitelező felelőssége, ha nem tudja megoldani amire vállalta, ne építsen. Ennek sincs kihatása a költségvetésre, mert bukta a saját maga által vállalt határidőt, az új kivitelező kersése is terhelje őt.

Ha netán mégis minden rendben van, halad az építkezés akkor mi a fenéenk kell bővíteni az igazgatóságot? Még mindig nem értem. Az egész fővárosi vezetést nem értem, metróstól, békávéstól, föpolgármesterestől (és helyettesei).

 

Tisztelt Demszky Főpolgármester Úr, Tisztelt Fővárosi Közgyűlés!

Tessék rendbetenni a fővárost végre, legyen normális közlekedés, nem ritkitani kell a járatokat, hanem optimalizálni. Meg kellene hallgatni a szakértőket. Önök akik sosem ültek tömegkezlekedési eszközön az utóbbi időben, nem tudják mi a baj vele. (A magamutogatási tömegközlekedés nem számít!) Tessék ésszerüen haszálni a köz pénzét, nem a barátokra, haverokra, családra külteni...

1 komment

Címkék: bkv demszky metró tömegközlekedés olvastam láttam

A bejegyzés trackback címe:

https://lattamolvastam.blog.hu/api/trackback/id/tr91385921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Till S. Seemann · http://seemann.blog.hu 2008.03.18. 13:03:33

Egyre nagyobb pénzügyi bukta ez a metró...:S