Láttam, olvastam...

Napi egy-egy hír, ahogy én látom. A hír témaja bármi lehet, politika, tudomány, közélet, bulvár.

Hozzászólások

  • Till S. Seemann: Egyre nagyobb pénzügyi bukta ez a metró...:S (2008.03.18. 13:03) Metró? Mennyiért?

Magyarország pillanatnyi időjárása



Forrás: www.idokep.hu

Mások látták, mások olvasták

Csillag vagy nem?

2008.03.19. 10:03 Láttam - olvastam

 

A rendőrség szerint nem önkényuralmi jelkép az SZDSZ-es plakát csillaga.

Merthogy nem is látszik csillagnak, mert takarva van, meg nem is vörös, hanem narancssárga. Ezzel jól kivágták magukat. Bezzeg amikor nyilas jelképre utaló ábra tűnik fel, máris nagy a kétségbeesés. ezzel természetesen nem támogatom a jelképek használatát, csak az összehasonlítás miatt említettem.

 

A plakáton olvasható, hogy a szavazás a szocializmusról szól, szerintük. A szocializmus egyik jelképe a jól ismert az ötágú vörös csillag. Jól ismerjök mindannyian. volt szertencsénk hozzá.

Ha egy plakáton, szórólapon, kiadványon ábra, rajz is van, az biztosan utal a mondanivalóra. Ezen esetben a szocializmus a mondanivaló, szerintem ebből következik, hogy mégiscsak az a csillag egy vörös és ötágú csillag. Lehet itt magyarázkodni, de felesleges. Az valóban igaz, hogy ténylegesen nem jelent meg a tiltott jelkép, de mindenkiben a múlt idéződik fel. Ehhez még a felirat is rásegít.

A törvénysértés valóban nem történt meg. Jogilag tiszta dolog, de erkölcsileg nem. Főleg abban a nézetben, hogy az SZDSZ az egyik leghangosabb tiltakozó, ha különféle zászlók, rosz emlékű nyilas korszakra utaló ábrák tűnnek fel.

Tisztelt SZDSZ! Tessék már egyenlően elbírálni - nemcsak jogilag, hanem erköcsileg is- a jelképek használatának  kérdését. Magukra nézve is szólaljanak fel a parlamentben, hogy valaki tiltott jelképre hasonlító ábrát használ. Ez csak az Önök lelkiismeretén múlik.

 

Hangsúlyozom, hogy nem kívánok semmilyen tiltott jelkép mellett érvelni.

Szólj hozzá!

Címkék: szdsz népszavazás szocializmus csillag olvastam láttam

A bejegyzés trackback címe:

https://lattamolvastam.blog.hu/api/trackback/id/tr69387379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása